Pārkāpumu klasifikācija
Programma „Atbalsts Pozitīvai Uzvedībai”
Pārkāpumu klasifikācija
Pārkāpuma klasifikācija | Nelieli pārkāpumi | Nopietnie pārkāpumi | Ārkārtas gadījumi |
Ko nozīmē? | Neapdraud savu un citu drošību. Novērš atsevišķu bērnu uzmanību, tomēr nedezorganizē visu grupu.
Ātri apturami. Nodarbības gaitu neietekmē vai ietekmē minimāli. |
Apdraud citus vai arī ar savu rīcību izaicina. Izjauc plānoto darbību.
Fiziskā vardarbība. |
Tieši apdraud savu vai citu dzīvību.
Plānoto darbību nav iespējams turpināt. Fiziska vai regulāra emocionālā vardarbība. |
Pārkāpuma veids |
-traucēšana,
-negodīga rīcība, -nepiemēroti komentāri, -nesagatavojies rotaļnodarbībai, -atteikšanās darboties, -citu bērnu vai viņu lietu ņemšana bez atļaujas vai aizskaršana. |
-regulāra nelielo pārkāpumu neievērošana,
– verbāli vai fiziski uzbrukumi, -pastāvīgi noteikumu pārkāpumi iestādē, -vandālisms. |
-vardarbība,
-nopietna nodarbības traucēšana (agresīva rīcība kas apdraud savu un citu drošību) , -agresīva, pārmērīga runāšana (skolotājas cieņas aizskaršana, runā pretī, rupji izrunājas), -necenzēto vārdu lietošana. |
Kas risina? | Risina priekšmeta skolotājs un grupas skolotājs. | Risina grupas skolotājs, iesaistot APU komandu. | Risina APU komanda. |
Rīcība | Skolotājs sastāda vienošanos un atzīmē pārkāpumu uzskaitē grupā. | Grupas skolotājs raksta iesniegumu vadītājai. | Izņem izglītojamo no grupas un izsauc vecākus. |