Pieredzes apmaiņas pasākums Daugavpils 27. pirmsskolas izglītības iestādē: kopā ceļā uz lasītprasmi

2025. gada 15. aprīlī Daugavpils 27. pirmsskolas izglītības iestādē norisinājās vērtīgs pieredzes apmaiņas pasākums, kurā piedalījās pirmsskolas izglītības skolotāji no dažādām izglītības iestādēm, kā arī sākumskolas skolotāja no Tehnoloģiju vidusskolas-liceja. Pasākuma mērķis bija veicināt profesionālo sadarbību un uzsvērt lasītprasmes attīstības nozīmi pirmsskolas vecumā.

Daugavpils 27. pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi dalījās pieredzē un idejās par lasītprasmes veicināšanu pirmsskolā. Lasītprasme ir viens no būtiskākajiem pamatiem bērna turpmākajai izglītībai, un jau pirmsskolas vecumā iespējams veidot stabilu pamatu, attīstot bērna interesi par grāmatām, valodu un stāstiem.

Iestādes vadītāja Nataļja Isate atzīmēja, ka šajā mācību gadā, balstoties uz vienotās skolas principiem un ņemot vērā katra bērna attīstības īpatnības, spējas un mācīšanās tempu, kā arī ciešā sadarbībā ar vecākiem, īpaša uzmanība tika pievērsta lasītprasmes veicināšanai. Visi izmantotie paņēmieni un metodes tika pielāgoti bērnu interesēm un izmantoti kompleksā veidā.

Vadītājas vietniece Jūlija Sivačova pastāstīja par attīstošās vides nozīmi un bērnu motivācijas veidošanu lasītprieka sekmēšanai, kā arī par lasīšanas kultūras attīstību pirmsskolas vidē. Metodiķe Tatjana Maļinovska iepazīstināja ar dažādām aktivitātēm brīvā dabā visos gadalaikos, savukārt pirmsskolas skolotāja Benita Strode dalījās praktiskos piemēros un metodēs, ko izmanto ikdienas darbā ar bērniem, tostarp STEAM aktivitātēs lasītprasmes veicināšanai. Danuta Nikonova prezentēja izglītojošo robotu un digitālo rīku izmantošanas iespējas lasītprasmes attīstībā.

Pasākuma laikā notika arī radošās darbnīcas iestādes brīvdabas teritorijā, āra aktivitātes lasītprasmes sekmēšanai, kurās mūsu pedagogi Solvita Trimalniece un Tatjana Maļinovska iesaistīja citu pirmsskolas iestāžu skolotājus.  Izglītības tehnoloģiju mentores Oksana Masāne un Jūlija Sivačova kopā ar skolotājiem aprobēja TTS āra robotus izmantošanai brīvā dabā un diskutēja par to pielietojumu lasītprasmes veicināšanā.

Diskusijās tika uzsvērta arī sadarbības ar vecākiem nozīme kā būtisks faktors bērna lasītprasmes attīstībā. Skolotāja Sandra Harūne dalījās pieredzē par lasītprasmes veicināšanu sadarbībā ar izglītojamo vecākiem, stāstot par lasīšanas pēcpusdienām, grupu bibliotēkām, burtu spilventiņiem silītes grupās un citām iniciatīvām.

Dalībnieki atzina, ka šādi pasākumi stiprina profesionālo kopienu, sniedz iedvesmu un motivāciju turpināt pedagoģisko darbu, īpašu uzmanību pievēršot lasītprasmes attīstīšanai pirmsskolā.

Visas prezentācijas ir pieejamas iestādes mājaslapā sadaļā https://www.manamarite.lv/izglitosana-un-audzinasana/